Chcesz promować swój biznes w sieci? Jest na to wiele sposobów. Jednym z najpopularniejszych jest reklama w wyszukiwarkach. Umożliwia wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania nie tylko w Google, ale też witrynach patronów tego giganta. Jakie są rodzaje reklam tego typu?
Rozliczenie za kliknięcie
Google Ads to wiele opcji na skuteczną reklamę firmy, jej usług czy produktów. Co więcej, koszty wszystkich działań łatwo oszacować a efekty wymierzyć. Z jakich propozycji można wybierać?
1. Linki sponsorowane to najpopularniejsza reklama w wyszukiwarkach. Pojawiają się poniżej i powyżej bezpłatnych wyników wyszukiwania. Sięgają po nie firmy, które chcą dostarczyć klientowi gotową odpowiedź na jego pytanie o produkt lub usługę. Dzięki linkom łatwo przejść z reklamy na konkretną witrynę. Ten typ reklamy łatwo rozszerzyć, co zwiększa powierzchnię wyświetlanej reklamy.
2. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce funkcjonują jako jedna z odmian reklamy tekstowej. W tym przypadku system automatycznie wypełnia nagłówki wpisaną frazą i wybiera stronę docelową z produktem. Wizualnie przypominają zwykłe, rozszerzone reklamy tekstowe. To idealna opcja dla sklepów internetowych i rozbudowanych witryn. Przy reklamach dynamicznych ryzyko niedopasowania nagłówka do wyszukiwanego hasła jest niewielkie.
3. Reklamy typu „tylko połączenie” są dostępne wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Po kliknięciu następuje połączenie z numerem, podanym w reklamie. W reklamie znajduje się nazwa firmy, numer telefonu, docelowy URL i krótki tekst. Jest możliwość wyświetlenia rozszerzenia lokalizacji, a także informacji w witrynie. Taka reklama w wyszukiwarkach sprawdza się przy pomocy drogowej, firmie transportowej, hydraulicznej.
4. Remarketing w sieci wyszukiwania to ponowne kierowanie reklam tekstowych lub graficznych do klientów, którzy już kiedyś odwiedzili naszą witrynę. Nie musieli nic kupić, wystarczy, że wrzucili jakiś produkt do koszyka. W ten sposób tworzy się spersonalizowaną reklamę, która motywuje internautę do ponownej wizyty na naszej stronie. Użytkownik, szukając informacji, trafia na stronę internetową, a w jego przeglądarce zapisują się pliki cookies. Mimo że opuszcza stronę, zostaje zapisany na odpowiedniej liście.
5. Reklamy produktowe dają możliwość zaprezentowania potencjalnym klientom naszej oferty. Taka reklama w wyszukiwarkach odpowiada na wpisane zapytanie. Pokazuje zdjęcie produktu, jego cenę, nazwę firmy, która ma go w swojej ofercie. System może także wyświetlić ilość produktów i średnią ich ocenę. Ten typ reklamy jest polecany sklepom internetowym, ponieważ pozwala zwiększyć sprzedaż. Reklamy produktowe sprawiają, że mniej osób wycofa się z finalizacji zakupu.
Reklama w wyszukiwarce daje możliwość dotarcia do sporego grona odbiorców. Wielu potencjalnych klientów nie korzysta już z tradycyjnych nośników reklam, dlatego Internet to jedyne miejsce, gdzie można zainteresować ich swoją ofertą.