Nie ma Cię w internecie – nie istniejesz. Tym zdaniem nie przejmie się wielu „zwykłych śmiertelników”, ale na pewno jest ono bolesne dla przedsiębiorstw, które często poprzez brak obecności w sieci lub nieumiejętne zarządzanie swoim wirtualnym wizerunkiem tracą – albo nie zyskują – klientów. Jak im może pomóc agencja interaktywna? Co agencja interaktywna może dla nich zrobić?
Czym jest agencja interaktywna?
Agencja interaktywna to rodzaj agencji reklamowej, której zadaniem jest opracowywanie i wdrażanie strategii marketingowej i budowa wizerunku przedsiębiorstwa w internecie. Wspomaga ona w tworzeniu wartościowych treści, które skutecznie trafiają do określonych odbiorców z wykorzystaniem właściwych dla kanału internetowego narzędzi promocji. Do najważniejszych usług, jakie znajdują się zwykle w portfolio agencji interaktywnych należą: projektowanie stron i serwisów internetowych, tworzenie systemów e-commerce (sklepów internetowych), audytowanie stron internetowych, przygotowywanie, wdrażanie i obsługa kampanii reklamowych w internecie, hosting, pozycjonowanie stron internetowych czy tworzenie i prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych.
Po co korzystać z usług agencji interaktywnej?
Przedsiębiorcy często zastanawiają się, po co płacić za usługi agencji interaktywnej na przykład przy tworzeniu stron internetowych, skoro łatwo w sieci można znaleźć mniej lub bardziej wygodne generatory witryn. Albo można nauczyć się samodzielnie przeprowadzić kampanię Google Ads. Oto 5 powodów, dla których jednak warto skorzystać z usług agencji interaktywnej
Powód nr 1. Uniknięcie wielu błędów
Zajmując się budowaniem wizerunku przedsiębiorstwa w sieci i promowaniem jego usług nieprofesjonalnie musimy liczyć się z tym, że na pewno popełnimy wiele błędów. Czy to pod względem wizualnym, programistycznym czy merytorycznym treści na naszej stronie, w sklepie internetowym czy na social mediach będą niedoskonałe, będą wyglądały niefachowo, a więc ostatecznie nie spełnią swojej funkcji, jaką jest przyciąganie klientów. Pracownicy agencji interaktywnej dysponują wiedzą na temat tego, jak to zrobić dobrze. Nie będą działali metodą prób i błędów, a sprawnie doprowadzą dany serwis lub sklep internetowy do stanu, w jakim będzie działał i wyglądał poprawnie, przyciągając użytkowników.
Powód nr 2. Oszczędność czasu
Owszem, wielu rzeczy można się nauczyć samodzielnie, ale potrzeba na to czasu. A każdy przedsiębiorca wie, że czas to pieniądz. Powierzając stworzenie strony internetowej albo kampanii promocyjnej w sieci agencji, która nie będzie wygospodarowywać czasu pomiędzy zamawianiem towaru a wystawianiem faktur na uczenie się poruszania się w zawiłościach kampanii promocyjnych w internecie możemy być pewni, że otrzymamy efekty, które będą nie tylko satysfakcjonujące, ale także zadzieją się szybko i sprawnie. A my w tym czasie zajmiemy się tym, na czym znamy się najlepiej – prowadzeniem swojej firmy.
Powód nr 3. Otrzymanie najlepszych rozwiązań
Pracownicy agencji interaktywnej znają całe spektrum narzędzi, które można wykorzystać w internecie by wypromować przedsiębiorstwo, jego stronę internetową czy sklep. Posiadają wiedzę i doświadczenie, która pozwoli na zastosowanie dla Twojej firmy rozwiązań do niej dopasowanych, które będą pozwalały wyróżnić się na tle konkurencji oraz zainteresować klientów. Korzystając z usług dobrej agencji interaktywnej powinniśmy otrzymać profesjonalne, atrakcyjne treści, dopasowane do naszej firmy i typu jej klientów.
Powód nr 4. Kompleksowość wsparcia
Duża część agencji interaktywnych oferuje całe spektrum usług związanych z działalnością przedsiębiorstwa w internecie – od stworzenia strony internetowej, poprzez pozycjonowanie, aż po opracowanie, wdrożenie i podsumowanie kampanii promocyjnych. Tym samym niemal całość kwestii związanych z obecnością firmy w sieci możemy oursourcować do jednego podmiotu, który zadba o to, by treści, jakie pojawiają się na firmowych stronach internetowych i w mediach społecznościowych były wysokiej jakości, atrakcyjne i – co istotne – spójne.
Powód nr 5. Doradztwo
Przedsiębiorstwo i agencja interaktywna grają do jednej bramki – obu zależy, by wizerunek firmy w internecie był pozytywny, a jej kanały internetowe sprzyjały generowaniu zysków. Dlatego też pracownicy dobrych agencji będą służyli radą na temat tego, co można zrobić, by działać w sieci jeszcze lepiej. Warto korzystać z ich doświadczenia i wiedzy, którą się dzielą dla uzyskania przez firmę lepszych wyników funkcjonowania w internecie.