Produkty reklamowe, określane branżowo jako materiały POS otaczają konsumentów na każdym kroku. Z reklamą marki, produktu, loga czy usługi spotykamy się w sklepach, marketach czy na ulicach – są to ulotki, broszury, standy reklamowe. Jak wybrać dobrego producenta materiałów POS? Czym kierować się przy wyborze?
Co to jest materiał POS?
Materiał reklamowy POS – „point of sale” jest najpopularniejszym narzędziem promocji w punkcie sprzedaży. Materiały POS to nie tylko ulotki i standy w sklepach czy wystawach i targach, to także display tekturowy, lightbox czy ekspozytor wzmacniający sprzedaż towaru lub usługi. Materiał z logo, treścią promocyjną czy zachętą do skorzystania z usługi ma za zadanie dotrzeć tam, gdzie klient jest postawiony przed bezpośrednią decyzją zakupową, dotyczącą produktu lub usługi. Duża konkurencja na rynku, mnogość ofert oraz łatwość w dotarciu do najkorzystniejszych usług doprowadziła działania marketingowe do poszukiwania najlepszych rozwiązań sprzedażowych. Polegają one na tym, aby uwagę klienta przyciągnąć w miejscu sprzedaży, tak go zaciekawić, by wybrał i zakupił produkt lub usługę konkretnej marki. Dlatego właśnie producenci materiałów POS prześcigają się w najbardziej kreatywnych rozwiązaniach.
Czym wyróżnia się dobry producent materiałów POS?
Dobry producent materiałów POS wyróżnia się odpowiednim stosunkiem ceny i jakości względem oferowanych, innowacyjnych propozycji reklamowych. Materiały POS muszą być dopasowane nie tylko do klienta, ale także do miejsca, w którym będą eksponowane. Odpowiedzialny producent treści reklamowych zaproponuje takie rozwiązanie, które będzie stanowiło całą gamę materiałów POS, stymulującą sprzedaż produktu lub usługi oraz będą motywować klienta do zakupów. O profesjonalnym podejściu do realizowanego zadania będzie świadczyła skrupulatność przygotowanych materiałów, które niezależnie od rodzaju nośnika będą spójne wizerunkowo i graficznie. Dla przykładu, poprawnie przygotowane materiały POS będą utrzymane w podobnej szacie graficznej i kształcie zarówno na ulotkach, jak i standach reklamowych, czy też stoisku targowym. Jednocześnie będą one spersonalizowane na tyle, by do każdego miejsca, w którym będą prezentowane, mogły dotrzeć do określonej grupy odbiorców.
Jaki jest zakres prac producenta materiałów POS?
Specjalista z agencji zajmującej się produkcją materiałów reklamowych będzie nastawiony na realizację strategii miejsc sprzedaży tak, aby zmaksymalizować ich atrakcyjność i konkurencyjność. Dobry producent materiałów POS pozna historię i misję firmy, i spójnie do zastanych informacji zaproponuje wyróżnienie marki lub logotypu tam, gdzie jest największa szansa kontaktu z grupą odbiorców konkretnej reklamy.