Wiele przedsiębiorstw poszukuje skutecznych, a zarazem niebanalnych form promocji. Prawdziwym strzałem w dziesiątkę wydają się być naklejki reklamowe, które wręczane są klientom oraz kontrahentom. To skuteczny sposób na to, aby zdobyć zainteresowanie odbiorców. Za pomocą naklejek możliwe jest również przekazywanie informacji (np. danych kontaktowych). Opcji jest wiele, więc wszystko zależy od osobistych wymagań. Jedno jest pewne – należy zadbać o to, aby jakość wydruku znajdowała się na najwyższym poziomie. Wszelkie niedociągnięcia negatywnie wpłyną na wizerunek marki, co przyniesie skutki odwrotne do zamierzonych.
Jak promować markę za pomocą naklejek?
Naklejki mogą stanowić jeden z elementów strategii marketingowej. Dzięki nim bez większego wysiłku można zdobyć zainteresowanie potencjalnych klientów lub osób, które zechcą nawiązać w przyszłości współprace. Zarówno małe, jak i duże nalepki mogą zostać umieszczone na wielu różnych powierzchniach. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nakleić ja na karoserie firmowych aut. Z pewnością wielu przechodniów zwróci uwagę na ciekawą ozdobę samochodu.
Naklejki można dołączyć również do sprzedawanych produktów, jako forma drobnego upominku. Należy jednak podkreślić, że ich charakter nie może być przesadnie reklamowy, gdyż takie nalepki nie zostaną wykorzystane. Dobrze jest postawić na efektowny nadruk lub humorystyczny napis, który będzie nawiązywał do profilu działalności.
Oczywistym jest, że naklejki nie powinny stanowić jedynego sposobu promocji firmy. Koszt ich zaprojektowania oraz wydruku nie jest zbyt wysoki, więc nie trzeba obawiać się nadprogramowych kosztów. To świetna okazja dla tych, który nie mogą pozwolić sobie na zbyt dużą inwestycję.
Wydruk naklejek – jakie czynniki wziąć pod uwagę?
Za wydruk naklejek odpowiadają profesjonalne drukarnie, które dysponują zaawansowanym sprzętem. Ważne jest to, aby decyzji o nawiązaniu współpracy nie podejmować zbyt pochopnie, szczególnie jeśli w grę wchodzi produkcja dużej ilości sztuk nalepek. W takiej sytuacji dobrze jest złożyć zamówienie w kilku różnych miejscach, a następnie ocenić efekt końcowy. Może okazać się, że w każdym przypadku jakość będzie zupełnie inna! Nie zawsze droższe naklejki są jednocześnie najlepsze. Znalezienie godnej zaufania drukarni nie jest proste, jednak opłaca się poświęcić trochę czasu na research. W ten sposób można uchronić się przed zmarnowaniem gotówki. Poniżej opisano czynniki, które należy przeanalizować.
- Zakres oferty – można wyróżnić naklejki 3D, adhezyjne, laminowane, klejone od wewnątrz, na meble, na szyby, na samochody, łatwo usuwalne, a także wiele innych. Przed wyborem drukarni należy zwrócić uwagę na zakres oferty. Im większa różnorodność, tym lepiej. Być może w przyszłości klasyczne nalepki reklamowe zostaną zastąpione efektownym odpowiednikiem. Nie ma sensu od nowa rozpoczynać procesu poszukiwań najlepszego wykonawcy.
- Projektowanie naklejek – dobrze, jeśli za stworzenie projektu naklejek odpowiada doświadczony fachowiec. Niektóre drukarnie online udostępniają kreator, dzięki któremu klient samodzielnie może wykonać wzór nalepek. Nie zawsze jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Istotne jest to, aby elementy promocyjne marki były estetyczne, a zarazem atrakcyjne pod względem wizualnym.
- Rodzaj folii – przed podjęciem decyzji dobrze jest zwrócić uwagę na rodzaj folii, która wykorzystywana jest do produkcji nalepek. Materiały posiadają różne właściwości użytkowe, więc już na samym początku należy określić miejsce docelowe umieszczenia naklejek reklamowych.
- Sposób wykończenia – wszystko zależy od posiadanej koncepcji. Zarówno matowe, jak i błyszczące naklejki mogą prezentować się ciekawie. Zabezpieczenie powierzchni poprzez laminowanie zmniejsza jej wrażliwość na negatywne oddziaływanie czynników otoczenia.
- Minimalny nakład – wiele drukarni ustala minimalną wartość zamówienia. Jest to nieco kłopotliwe w przypadku produkcji naklejek testowych – w takiej sytuacji nie zaszkodzi skontaktować się z obsługą, która udzieli potrzebnej pomocy.
_____________________
Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy VPrint