Skuteczne egzekwowanie należności to wyzwanie, przed którym staje coraz większa liczba firma działających na polskim rynku. Jak wykazują badania – rośnie liczba kontrahentów, którzy regularnie spóźniają się z opłacaniem faktur. To duży problem, szczególnie dla dużych firm, które posiadają dużą bazę klientów. Ogromna liczba nieregulowanych na czas zobowiązań może znacząco obniżyć ich płynność finansową, a nawet doprowadzić do kłopotów z wypłacalnością. Nic więc dziwnego, że coraz większą popularnością cieszą się programy windykacyjne, które ułatwiają pozyskiwanie należnych środków finansowych.
Windykacja zgodnie z planem
Ogromną zaletą stosowania programów windykacyjnych jest możliwość samodzielnego ustalenia planu kontaktu z dłużnikiem. To bardzo ważna cecha, ponieważ każdy biznes i każda branża cechuje się specyficznymi wymaganiami, które wymagają zastosowania indywidualnych form komunikacji z klientami. Takiej możliwości nie ma w przypadku korzystania z usług firm windykacyjnych, które posiadają własne standardy działania.
Możliwość tworzenia planów oraz schematów postępowania w przypadku windykacji wierzycieli ma szczególne znaczenie w przypadku dużych firm, które posiadają ogromną liczbę kontrahentów. Zautomatyzowany system pozwala skutecznie i na bieżąco kontrolować poziom należności, a także umożliwia bieżący podgląd do komunikacji prowadzonej wcześniej z dłużnikiem.
Programy windykacyjne w połączeniu z systemami CRM oraz systemami wysyłkowymi SMS oraz email pozwalają w prosty sposób tworzyć schematy, które ułatwiają docieranie do klientów, którzy zalegają z należnościami. Na podstawie gromadzonych danych, system samodzielnie wykonuje wysyłkę wiadomości przypominających o konieczności uregulowania płatności za fakturę. Ich treść jest dostosowana do wielkości długu oraz okresu przeterminowania płatności – im dłużej klient zalega z pieniędzmi, tym bardziej stanowcza jest treść wiadomości.
Program windykacyjny – oszczędność czasu i pieniędzy
Stosowanie programów windykacyjnych wiąże się z ogromną oszczędnością czasu oraz pieniędzy, co ma ogromne znaczenie do przedsiębiorców. Automatyzacja procesów komunikacyjnych z klientami pozwala zrezygnować z zatrudniania firm windykacyjnych, a także pracowników dedykowanych do wykonywania tych obowiązków. W skali roku, suma zaoszczędzonych środków może być znacząca.
Im większa firma, tym większe oszczędności wynikające z korzystania z programu windykacyjnego. Bieżące kontrolowanie długiej listy dłużników i kontrahentów, którzy zalegają z płatnościami jest zadaniem bardzo uporczywym. Jeszcze większym wyzwaniem jest ręczna komunikacja z nimi, która ma na celu przypomnienie o konieczności uregulowania zaległości. Na szczęście, wyręczyć nas z tego obowiązku mogą dedykowane programy windykacyjne, które automatycznie planują wysyłkę wiadomości do klientów.
Wysoka skuteczność działania programów windykacyjnych
Jak wykazują dane publikowane przez firmy zajmujące się ściąganiem należności, stosowanie programów windykacyjnych znacząco podnosi skuteczność egzekwowania przeterminowanych płatności. Automatyczna wysyłka wiadomości przypomina klientom o posiadanym długu, którzy po otrzymaniu stosownej informacji są dużo bardziej chętni uregulować swoje zaległości. Zautomatyzowana forma komunikacji podnosi efektywność procesu windykacyjnego od kilku do nawet kilkudziesięciu procent w zależności od wielkości podejmowanych działań i liczby kontrahentów, którzy zalegają z płatnościami.